Ndotja e ajrit në Maqedoni, ja masat që ambientalistët kërkojnë
Pasi fundjavën që lame pas, në shumë komuna të Shkupit ishte matur ndotje rekorde e ajrit prej mbi 1000 mikrogram grimca PM10, ambientalistët kërkuan masa konkrete, nderkohe qe ne fillim te javes qe lam pas edhe qyteti I Shkupit, miratoi transportin falas në qytet, masë kjo që u shfuqizua pas vetëm dy ditësh.
Transporti public falas ishte shumë i shkurtër dhe nuk është verejtur pothuajse asnjë efekt sa I përket zbritjen e nivelit të ndotjes së ajrit, u shpreh me kete rast për TVM2 ambientalisti Afrim Osmani. Sipas tij transporti public kontribuon në vazhdimësi në ndotjen e ajrit, sepse nuk plotëson eko-standardet.
“Tek ne u ndërmor një masë e këtillë që trasnporti public të jetë falas përderisa nuk vërehet një ulje të ndotjes, mirpo u pa joserioziteti jo korektësin ne luftimin e kësaj dukurie ….. për arsye se zgjati shumë pak , 2 apo 3 dite. Transporti public falas duhet të kombinohet që ta merr efektin që presim. Në Paris u kumbinua me shfrytëzimin e automjeteve cift- tek , 10 vitet e ardhshme transport public falas në cdo të dytën ditë të punës . Transporti public ishte falas mirpo ranë në sy autobuset që më së tepërmi e ndotin ajrin, por sa ata e plotësojnë standarit eko se sa vjen në shprehje emisioni I gazrave ndotëse tek ato”, tha Afrim Osmani, ambientalist.
Institucionet përkatëse duhet të ndërmarrin masa që qytetarëve tju lehtësohet për të patur në shfrytëzim makinat me standard eko-4 në vend të atyre eko-1, shprehet më tej Osmani.
“Tek ne ende bëjmë përpjekje që ta sjellim në nievelin eko 4, sepse një pjesë bukur e mirë e automjeteve që shfrytëzohen nga vozitësit janë me standarte eko 3 , 2 bile kemi edhe eko 1 . Një nga masat që duhet ti ndërmer Qyteti i Shkupit por edhe institucionet tjera , ministria për Planifikim Hapësinorë, është që ti subvencionojnë voztësit me paisje të katalizatorëve me cka do të vjen në shprehje shfrytëzimi i eko 4”, shtoi Osmani.
Organizata Boterore e Shëndetësisë deri më tani permes fushatave të ndryshme rekomandon sa më shumë ecje në këmbë dhe promovim të ciklizmit ,sa më shumë të shfrytëzohet energjia diellore dhe të të ndalohen ndërtimet e reja në kohën kur niveli I ndotjes tejkalon të lejuarën. Vetëm kështu mund të presim që efektet për pastërti ajri të vërehen në afat më të gjatë kohor.